Hûh. Sorry wat zeg je?

Tijd voor weer een tip van Git: Gebruik heldere (visuele) taal *voor alle mensen die ingewikkelde interne boodschappen communiceren* Je kent het vast wel. Vol enthousiasme ga je naar een presentatie of workshop. En dan begint iemand met praten... "Na uitvoerig onderzoek en afstemming met verschillende stakeholders is besloten om de visie aan te scherpen in samenwerking met multifunctionele teams binnen de organisatie. Dit is een uitstekend voorbeeld van co-creatie in een agile omgeving." Na de eerste zin was ik al afgehaakt. Jij ook?

Tadaah!

Communicatie is werkelijk overal om ons heen. Op straat, kantoor, in emails, WhatsApp-berichten, Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Deze lijst kan oneindig doorgaan…Alle uitingen vechten om de aandacht van jouw doelgroep. Hoe kun je hier als bedrijf tussen komen? Zeker als het om een meer ingewikkelde boodschap gaat, die niet te vangen in in een slogan.

YESS! Hier moet je zijn.

Ken je dat? Je bent op een feestje en je vertelt enthousiast over je nieuwe plannen. Hoe je er gekomen bent en wat je afwegingen waren. Halverwege je enthousiaste relaas zie je dat je gesprekspartner afgeleid raakt, of je glazig aankijkt. 

De mix van Gitta

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik besloot om het creatieve vak in te gaan. Om over te stappen. Als communicatiespecialist keek ik altijd met een vleugje jaloezie naar mijn creatieve collega’s. Ik wilde ook creëren en mooie dingen maken.