Tadaah!

Off
Gitta de Zwart // Illustraties // grafische vormgeving // communicatie // Utrecht

Kijk nou eens. Staat er gewoon een plaatje van  een dame die uit een taart springt in je tijdlijn. Dat is vast de eerste keer? En het trekt je aandacht 🙂

Communicatie is overal om ons heen. Op straat, op kantoor, in emails, WhatsApp-berichten, Facebook, Instagram, LinkedIn… Je kunt het zo gek niet bedenken. 

Hoe kun je hier als bedrijf tussen komen, zodat je gezien wordt? Zeker als het om een ingewikkelde boodschap gaat.

Doe het net even anders
Natuurlijk zie je de uitingen over onderwerpen die jou interesseren. Of over producten waar je op dat moment naar op zoek bent. En zoals je net gezien hebt, maakt het een verschil als een 
communicatie-uiting opvalt.

Hoe doe je dat dan?

Als je hier zelf mee aan de slag wilt, houd dan rekening met de volgende aspecten.

  1. Zorg dat je onconventionele aanpak past bij je product of je verhaal.
    Uit een taart springen werkt alleen als het past bij hetgeen dat je wilt communiceren. Een goed voorbeeld van een opvallende aanpak die past bij het product is de undercover deelname van Zeeman aan de fashion week in 2011. Hier stonden de kranten bol van! En ik ben toch maar weer eens de Zeeman in gelopen om hun collectie te bekijken. Ik was vast niet de enige 😉 
  2. Een kleine twist kan al een groot verschil maken
    Je aanpak hoeft echt niet groots en meeslepend te zijn. Een kleine twist zoals een verhalende invalshoek kan al het verschil maken. Of kun je in gesprek gaan met je doelgroep in plaats van alleen ‘zenden’.  Of gebruik eens visuals om een ingewikkeld boodschap op heldere wijze over te brengen.

 

Heb je ook een ingewikkelde boodschap? En wil je graag eens sparren over de beste manier om dit te communiceren?
Ik help je graag om helder en visueel te communiceren.

Met vriendelijke groet,
Gitta de Zwart

communicatiespecialist // illustrator // grafisch ontwerper
helder & visueel communiceren van ingewikkelde boodschappen

 

PS. Er staan geweldige voorbeelden van onconventionele marketing en communicatie aanpakken in deze blog van Frankwatching. Dit wordt ook wel Guerilla Marketing genoemd.

Guerrilla marketing en social media