YESS! Hier moet je zijn.

Off
Gitta de Zwart // Illustraties // grafische vormgeving // communicatie // Utrecht

Voor het krachtig communiceren van ingewikkelde boodschappen.

Ken je dat? Je bent op een feestje en je vertelt enthousiast over je nieuwe plannen. Hoe je er gekomen bent en wat je afwegingen waren. Halverwege je enthousiaste relaas zie je dat je gesprekspartner afgeleid raakt, of je glazig aankijkt. 

Bedrijven en organisaties communiceren vaak op dezelfde manier met hun klanten of medewerkers. Er wordt vooral veel informatie gecommuniceerd. Ze willen volledig zijn. Als de doelgroep daardoor afhaakt, merken ze dat niet eens, of te laat. Zonde.

Hoe zorg je dat jouw doelgroep niet afhaakt?

  • Wees daarom kritisch, en vraag je af wat je wilt bereiken met het communiceren. Wil je informeren, enthousiasmeren of aanzetten tot actie/verkoop? En pas je boodschap hierop aan.
  • Probeer er ook achter komen wat je doelgroep al weet over het onderwerp. En welk probleem er met jouw nieuwe product of aanpak voor hen wordt opgelost.
  • En Kill your darlings.  Je hoeft niet volledig te zijn, hoe belangrijk jij sommige afwegingen ook vindt. Wees vooral relevant voor je doelgroep. 

Succes met deze tipsHeb je ook een ingewikkelde boodschap, en kun je wat extra hulp gebruiken?
Bel of mail me dan. Ik help je graag om helder en visueel te communiceren.

 

Met vriendelijke groet,

Gitta de Zwart
info@gittadezwart.nl
06-28137715
communicatiespecialist // illustrator // grafisch ontwerper
helder & visueel communiceren van ingewikkelde boodschappen